Problém homogenních a heterogeních tříd
Být či nebýt, zřídit či nezřídit, homogenní či heterogenní? Toť jsou otázky, které si každoročně pokládají stovky ředitelek mateřských škol po zápisech, když se dozvědí, jaké děti jim nastoupí.
Někdo je bytostně přesvědčený, že homogenní složení třídy je to jediné správné, někdo smýšlí přesně opačně. Někomu to je de facto jedno, a tak se zařídí podle toho, jak to zrovna je, a nijak nad tím nepřemýšlí. Kde je ale pravda? A je vůbec nějaká pravda? Nestojíme před otázkou podobnou, jako je ta, jestli byla první slepice, nebo vejce? Dokážeme na něco podobného najít odpověď? Jedna, kterou jsem kdysi slyšel, zní 'kohout', jenom si nedovedu představit, jaká by byla realizace, kdybychom se v této problematice pokusili najít řešení typu kohout. Myslím si, že tak jako tak budeme muset zvolit buď slepici, nebo vejce. Případně obojí, pokud nenajdeme jednoznačnou průkaznost, že jeden systém je o tolik lepší než ten druhý. Pojďme si tedy teď oba dva představit ve světle dobrém i špatném.
Celý článek najdete zde.

